Leefbare stad: inwoners en bedrijven ervaren Zwolle als een leefbare en veilige stad. |
Inwoners zijn tevreden over parkeren in Zwolle. |
- 63% van de inwoners is tevreden over de parkeergelegenheid (2014).
- 73% van de inwoners is tevreden over de hoeveelheid parkeerruimte (voldoende aanwezig) (2014).
| - De tevredenheid van de inwoners blijft gelijk.
| - 62% van de inwoners is tevreden over de parkeergelegenheid.
- 74% van de inwoners is tevreden over de hoeveelheid parkeerruimte (voldoende aanwezig).
|
- Aantal gereguleerde (vergunninghouders en betaalde) parkeerplaatsen in Zwolle: 7.397.
- Parkeren achter slagboom: 2.769.
- De betalingsbereidheid bij naheffingen is 96%.
| - Het parkeerareaal is toereikend.
| - Een nieuw parkeervergunningsysteem is ingevoerd waarbij de bewoner een parkeervergunning kan aanvragen en muteren. Deze worden geautomatiseerd verwerkt.
- Het Koersdocument Parkeren is vastgesteld inclusief een besluit over het langer openhouden van het parkeerdek Noordereiland
|
Streefdoel/indicator |
In het verkeer ervaart men zo min mogelijk belemmeringen. |
- De openbare ruimte is voor een ieder toegankelijk, passend bij het gebruik van het gebied.
| - De eisen en voorwaarden zijn per gebied beschreven.
| - De normen (niveaus) van toegankelijkheid van de openbare ruimte zijn in een visie vastgelegd.
- Coördinatie en communicatie bij wegwerkzaamheden, incidenten en evenementen is uitgevoerd.
- Doorstromingsmaatregelen busvervoer station-binnenstad (inzet verkeersregelaars) zijn gerealiseerd.
|
- 72% van de inwoners van Zwolle is tevreden over het onderhoud van de fietspaden (2014).
| - De tevredenheid blijft gelijk.
| - 70% van de inwoners van Zwolle is tevreden over het onderhoud van de fietspaden.
|
Streefdoel/indicator |
Inwoners en bedrijven ervaren zo min mogelijk overlast van het verkeer. |
- Circa 250 vragen uit de wijken en buurten over mobiliteitsonderwerpen in 2014.
- 18% van de inwoners geeft aan dat parkeeroverlast vaak voorkomt (2014).
| - Minder vragen uit de wijken en buurten in 2016.
- Terugdringen van parkeeroverlast.
- Er wordt uitvoering gegeven aan vernieuwende vormen van distributie in de stad.
| - 20% van de inwoners geeft aan dat parkeeroverlast vaak voorkomt.
- Meldingen, vragen en klachten over verkeerssituaties volgens vooraf bepaald kwaliteits- en serviceniveau zijn behandeld. Het aantal klachten is in 2016 afgenomen tot circa 200 en 80% van de klachten is binnen de behandeltermijn afgehandeld.
- In contact met bewoners en de overheden aan de Alderstafel Lelystad Airport zijn de belangen van de gemeente Zwolle over de uitbreiding van de luchthaven onder de aandacht gebracht.
|